Sunday 14 August 2016

Luka Pembedahan kali kedua lebih cepat sembuh

Semasa di kelas blog, sempat mendengar pengalaman bff saya, Tancik tentang kesah luka pembedahan kali kedua melahirkan lebih cepat sembuh.

Beliau sudah dikurniakan 2 orang cahayamata. Yang pertama, dikurniakan anak lelaki sekarang dh berumur 3 tahun. Anak yang kedua sekarang ni dah berumur 6 bulan setengah. Kawan saya ni bersalin secara pembedahan. Kedua - dua anak dia tau. so memang excited lah nak dengar sebab saya memang tak ada pengalaman bersalin secara pembedahan.

BFF saya ni cerita, memang berbeza lah semasa berpantang anak pertama dan kedua. Semasa anak pertama, siap ada keluar cecair mcm juice di tempat luka. Azzfar dah berumur 1 tahun lebih masih rasa berdenyut dan perit dari dalam. Saya terus teringat kisah cikgu di sekolah saya yang luka pembedahannya lambat sembuh hingga terpaksa sambung cuti sakit. Siap keluar air juice lagi.

Tapi.... luka pembedahan selepas melahirkan Naura memang sangat - sangat berbeza dari Azzfar. Lepas bersalinkan Naura, Tancik terus consume Postnatal Set Shaklee. Dalam masa berpantang rasa bertenaga, luka pun cepat kering.Seminggu tu dah mula rasa selesa di tempat jahitan. Jadi selepas tu Tancik terus ambil Vivix!
Lagi lah rasa sihat dan kawasan pembedahan cepat sembuh tak mcm selepas lahirkan Azzfar.

Ada jiran saya, sekarang anak nya dah 6 bulan tapi luka pembedahan masih belum elok.. Pertama sebab tak berpantang betul- betul, kedua memang tak ambil sebarang supplement. Ngeri dengar cerita dia yg terpaksa buka semula jahitan dan cuci sebab nanah dah terlalu banyak di dalam!

Pengambilan Vivix memang sangat - sangat membantu mempercepatkan penyembuhan luka luar dan dalam. Vivix umpama ginseng, menghangatkan badan, mengecutkan dan mengeringkan luka dengan lebih cepat.

Tak kenal maka tak Chenta. Ibu -ibu boleh cuba VIVIX dan juga Postnatal set shaklee. InsyaAllah sangat - sangat membantu terutamanya ibu - ibu yang berpantang sendiri.

Hubungi saya untuk free consultation dan maklumat lanjut.

Juliya. 0192648694
fb page : My supplement Closet
fb : Juliya Baharom

0 comments:

Post a Comment