Sunday 21 August 2016

Land Mark Study terhadap Produk Shaklee

Siapa Dr. Gladys Block kepada Shaklee? Dan apa kaitannya dengan Land Mark Study?
############################

Jika rajin membaca dan mengkaji tentang nutrisi anda akan kenal siapa Doktor Gladys Block. Beliau merupakan professor dan pakar dalam bidang Epidemiology dan nutrisi. Beliau lah yang memperkenalkan piramid makanan yang kita selalu ikut tu.

Ikatan Doktor Gladys dgn Shaklee bermula apabila pada tahun 2002, Kathleen M. Fairfield & Robert H. Fletcher dr Harvard Medical School telah membuat satu land mark study berkenaan kebaikan mengambil Multivitamin di kalangan org dewasa. Land Mark study ni kiranya kajian yang dilakukan oleh pakar yang boleh dijadikan panduan lah kiranya. Kesannya banyak iklan-iklan di tv memperkenalkan Multivitamin dan promote kepentingan mengambil multivitamin.

Gladys jadi tak puas hati dengan kajian tersebut dan cuba utk buat kajiannya sendiri. Bila Gladys dapat tahu CEO shaklee, Roger Barnett nak dapatkan data saintifik ttg kebaikan produk shaklee, Gladys mula ambil peluang. Beliau sendiri approach shaklee utk buat Land mark Study ke atas vitamin shaklee. So Roger Barnett yakin dengan PRODUK SHAKLEE itu sendiri dan bg full control pd Gladys utk jalankn kajian dan minta result kajian tu dia publish dalam Jurnal Peer Review supaya apa yg Gladys buat boleh dipantau oleh pihak ketiga dan memperkukuhkan lagi keputusan yg Gladys dapat adalah tepat dan meyakinkan.

Agak - agak ada tak company supplement lain nak tawar diri dan offer kepada Dr. Gladys utk jalankan kajian ke atas produk mereka? kalau ternyata result nya tak bagus, malu tak? Tapi Roger Barnett tak takut sebab beliau YAKIN DENGAN SHAKLEE.

Jadi kajian ini telah Gladys jalankan ke atas 3 kategori pengguna:

1. pengamal tegar Shaklee (hijau)
2. pengamal multivitamin jenama lain (merah)
3. bukan pengamal mana2 multivitamin (biru)

Bila saya study result dr Land Mark study oleh Dr Gladys Block seperti dalam graf di bawah, keyakinan saya terhadap produk shaklee semakin tinggi dan saya rasa berbaloi utk saya terus menjadi pengamal tegar shaklee hingga kini DAN semakin yakin utk terus maju dalam bisnes shaklee ini. Anda boleh rujuk hasil Land Mark Study seperti dalam gambar di bawah.

Anda pula bagaimana? Jika nak jadi salah seorang pengguna vitamin shaklee hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Juliya. 0102648694
Mentor Shaklee Anda
Fb Page: My Supplement Closet
fb: Juliya Baharom

0 comments:

Post a Comment