Wednesday, 21 September 2016

Rawat Ketumbit Dari Rumah

Ha...kalau sebut je mata ketumbit ramai lah yang teringat mitos org melayu...ketumbit sebab suka mengintai orang mandi.

Dulu saya selalu kena ketumbit..orang kata punca ketumbit sebab darah kotor..entah betul entah tidak.

Mengikut portal www.myhealth.gov.my :

Kelopak mata mempunyai kelenjar-kelenjar yang menghasilkan minyak yang membantu melembapkan permukaan hadapan bola mata dan bulu mata yang berfungsi memerangkap habuk daripada memasuki mata. Ketumbit (hordeolum luaran) adalah bisul kecil hasil dari jangkitan kuman staphylococcus ke atas akar (folikal) bulumata.Sebaliknya, penakungan minyak akibat saluran kelenjar tersumbat mengakibatkan chalazion (hordeolum dalaman).

Senang cakap ketumbit terjadi disebabkan oleh bakteria dan kedua disebabkan oleh saluran kelenjar yang tersumbat. Biasanya ketumbit akan berakhir dalam 3-7 hari.tapi jika berlarutan, itu tandanya dah merebak dan perlu dapatkan antibiotik.

Dulu-dulu kalau saya dijangkiti ketumbit, saya akan tumbuk sebiji bawang putih atau saya hiriskan supaya juice bawang putih tu keluar kemudian saya sapu je kat bahagian yang terjejas.. huh pedih jangan cakap lah..Sampai tahap melompat tepi sinki dapur.

Tapi sekarang tidak lagi. Tak perlu bersusah - susah melompat menahan pedih sapu juice bawang putih ke mata. Saya gunakan bawang putih shaklee je. Buka botol ambil 2 tablet dan telan. Tak perlu dah merana pedih mata.

        Khasiat Bawang Putih Shaklee

- Juice yang keluar bila bawang putih di hiris namanya Allicin (bersulfur). Itu lah yang menghasilkan bau pada bawang putih. Allicin dalam Garlic Complex Shaklee sangat tinggi dan tidak langsung terjejas semasa proses penghasilannya.

- Secara amnya, bawang putih ni bersifat antibakteria, antiviral, antifungus, anti beku darah (anti-coagulant) dan antikarsinogen iaitu anti kanser.

- Namun ada yang mengatakan khasiatnya berkurangkan apabila dimasak, sebaiknya dimakan mentah. Mampu ke nak makan macam tu saja? Sebab tu sesetengah orang ambil supplement garlic jer.

- Melancarkan peredaran darah (mengekalkan tekanan darah yang normal).

- Menurunkan kadar kolesterol dan tekanan darah tinggi.

- Membantu meredakan batuk, lelah dan selsema.

- Meningkatkan kekebalan sistem imun.

- Membuang angin dari badan.

Jadi tak perlu dah bersusah payah tenyeh bawang putih pada mata, makan bawang putih mentah.. Bertukar je kepada Garlic Complex Shaklee.

Untuk Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di talian seperti di bawah.

Juliya 0192648694
Fb page: My Supplement Closet
Fb: Juliya Baharom


Garlic Complex Shaklee
Mata ketumbit

Monday, 19 September 2016

Turunkan Bacaan Gula Dalam Masa Sebulan

Di bawah ni merupakan testimoni dari Encik Sani yang ikhtiar membeli VIVIX untuk ibunya yang mengalami diabetes kronik.

20 August 2016 hingga 19 September 2016

Nak dekat sebulan lah kan. Tadi tergerak hati untuk follow up keadaan ibu Encik Sani ni. Dapat perkabaran gembira rupanya.

Sangat cepat close sale Vivix dengan Encik Sani ni, sebab dia bimbangkan keadaan ibunya yang ada kencing manis. Tinggi bacaannya hingga mencecah 18. Encik Sani kata rendah2 pun 10 aje. Kesihatan ibu tu sangat berharga kan. Terus je dia bank in petang tu.

Setelah sebulan ikhtiar dengan Vivix dan juga ambil ubat seperti biasa (jangan stop pulak tau, marah doktor nanti)

Bacaan gula dalam darah ibu Encik Sani menurun, kini bacaan nya ialah  5.
Syukur Alhamdulillah.

Lagi seorang customer yang dapat kebaikan Vivix. Vivix ialah makanan yang baik untuk sel badan kita.

Semuanya bermula dari sel badan.jika sihat sel badan maka sihat lah kita. Beri lah sel badan kita makanan yang berkualiti dan sihat.

Hargai kesihatan.
Jom terus sebarkan kebaikan Vivix, semoga lebih ramai yang mendapat manfaat darinya. Hubungi saya untuk konsultasi secara percuma.

Juliya Baharom
0192648694
Fb Page: My Supplement Closet

Tuesday, 13 September 2016

Atasi Gastrik Kronik Dengan Cepat

Gastrik ni memang boleh buat aktiviti seharian kita terhenti jika tak di atasi. Nak berpuasa pun takut-takut, tak yakin bimbang gastrik datang.

Sebulan sebelum ramadhan yang lepas, kawan saya hubungi saya. Dia tanya ada tk produk shaklee yang dapat kurangkan masalah gastrik ayah nya. Ayah nya nk berpuasa tapi bimbang jadi macam sebelum - sebelum ni. Tak dapat berpuasa penuh gara - gara gastrik menyerang.

Sebelum ni kalau gastrik melanda, mereka terpaksa bawa ayah ke klinik untuk dapatkan suntikan bagi mengurangkan kesakitan.. Seksa nya. Kawan saya dah mula risau bila nk dekat ramadhan ni. Itu lah di terus teringat nak tanya saya kalau - kalau ada produk shaklee yang boleh membantu.

Saya Jawab memang ada! "Ina, awk patut cuba bagi ayah awak minum ESP. Saya yakin ayah awk boleh berpuasa nanti". Jadi, dia pun oder ESP satu tong untuk ayah nya.

Selepas beberapa minggu berpuasa saya tanya kawan saya tentang ayahnya. Dia jawab ayahnya boleh berpuasa macam biasa!. tak ada dah gastrik datang. semasa sahur ayahnya bancuh ESP secawan. Memang berhasil!.

Abang nya siap call dan tanya, "kat mana nk beli 'susu tepung' yang ayah minum tu?". haha, susu tepung ye. Sebelum bercuti raya haji baru ni, dia oder lagi 2 tong ESP untuk bawa balik ke kampung. Dia lega sangat sebab ayahnya tak perlu lagi ke klinik untuk disuntik bila gastrik datang.

Jika ada masalah gastrik boleh lah cuba ikhtiar dengan ESP kerana ESP diperbuat daripada soya non GMO. Soya non GMO ini sangat berkesan untuk memperbaiki lapisan mukosa perut dari terhakis akibat lebihan asid hidroklorik semasa proses pencernaan yang tidak lengkap.

Di bawah ni saya sertakan testimoni dari kawan saya sendiri.

Jika perlukan maklumat lanjut baerkaitan ESP, dan nak dapatkan konsultasi perca boleh hubungi saya.

Juliya 0192648694
Fb page: My Supplement Closet
Fb: Juliya Baharom