Wednesday 10 August 2016

Atasi Impetigo Dengan Vivix

Impetigo merupakan suatu penyakit kulit yang menular yang disebabkan oleh bakteria Staphylococcus aureus atau Streptococcus pyogenes.

Penularan penyakit ini boleh terjadi secara langsung melalui sentuhan kulit dengan kulit atau melalui barang-barang perantara, seperti seluar, baju, atau peralatan makanan yang telah mengandungi bakteria.

Penyakit ini lebih banyak terjadi kepada kanak - kanak berbanding orang dewasa kerana kanak- kanak lebih terdedah kepada sentuhan dan juga permainan yang terdapat di taman permainan atau di sekolah.

Impetigo terbahagi kepada 2 jenis:

Impetigo Bulosa
~ . Impetigo bulosa adalah kulit yang melepuh dan berisi cairan.
~ Biasanya muncul di bahagian tubuh badan hingga ke leher

Impetigo Nonbulosa
~ Impetigo Nonbulosa pula adalah kulit menjadi bintik - bintik merah seperti luka yang meninggalkan kerak berwarna kuning kecoklatan.
~Nonbulosa ini tidak melepuh tetapi lebih kerap terjadi jika dibandingkan dengan Impetigo Bulosa.
~ Biasanya muncul di bahagian sekitar mulut dan hidung. Ia juga boleh merebak ke bahagian lain melalui sentuhan dengan jari.

Faktor - faktor yang boleh menyebabkan Impetigo :

~ Melakukan aktiviti yang banyak melibatkan sentuhan kulit, misalnya olahraga bela diri, bola keranjang, atau bola sepak.

~ Memiliki sistem kekebalan tubuh yang lemah.

~ Tinggal di kawasan yang padat. Misalnya anak-anak yang tinggal di taska juga di sekolah. Sistem kekebalan tubuh anak - anak juga belum terbentuk dengan sempurna di bandingkan dengan orang dewasa.

~ Suhu lembap dan hangat. Bakteria penyebab impetigo cenderung lebih mudah berkembang biak pada tempat yang memiliki suhu lembap dan hangat.

~ Membawa bakteria impetigo tanpa disedari. contohnya kita mempunyai luka di hidung. Tangan yang mengandungi bakteria akan mengakibatkan bakteria merebak ke bahagian lain setelah menyentuh hidung yang luka.

~ Berpenyakit diabetes. Gejala luka yang dimiliki penderita diabetes akan memudahkan bakteri impetigo untuk masuk dan menyebarkan bakteria tersebut.

Ubati Impetigo dengan Shaklee.

Vivix merupakan tonik yang tinggi antioksidan dan mampu menyerap ke DNA manusia.Oleh itu VIVIX mampu memperbaiki sel2 kulit yang telah dijangkiti bakteria dan menggantikannya dengan sel yang baru.

Selain dari Vivix, pesakit impetigo boleh menggunakan SR Vitamin C bagi memperkukuhkan sistem kekebalan badan.

~ Pesakit impetigo juga boleh mengamalkan vitamin Garlic Complex yang bertindak sebagai anti fungus dan juga bateria..

Hargai orang yang tersayang. Jika ada yang ingin dapatkan free consultation boleh hubungi saya di talian 0192648694.

Gambar di bawah ini menunjukkan kesan yang di alami oleh adik yang mengalami masalah impetigo sesudah menggunakan Vivix.

This entry was posted in

0 comments:

Post a Comment