Friday, 6 June 2014

Ostematrix memudahkan proses pembuangan?

As salam dan selamat pagi.

Masalah "membuang" ni memang kes berat kepada saya. Saya adalah seorang yang memang susah nk membuang air besar. 2-3 hari sekali barulah membuang. Huh sangat menyeksakan. Bayangkan perut kita tak selesa dan rasa buncit bila tak membuang.

            Sukar membuang

Masalah lain pulak bagi ayah saya. Sejak ayah meningkat usia ni, ayah selalu menghabiskan masa yang lama di dalam tandas.. bila kami tanya, ayah cakap dia rasa sakit perut nak membuang tetapi "hajat" dia susah dilepaskan dan membuatkan ayah akan duduk lama dalam tandas. Sampaikan kakinya kebas.

            Pengalaman pertama ayah

Baru - baru ni ayah mengadu dia sakit pinggang dan lutut.. dia tanya saya apa supplement yang sesuai dengan dia. Saya beri ayah sebotol OSTEMATRIX. Ayah hanya perlu ambil 4caplet sebelum tidur, kata saya.

Setelah 4 hari consume OSTEMATRIX, ayah datang kepada saya dan ceritakan pengalaman dia..
"Ju, ayah dh tak payah duduk lama-lama dalam tandas. Vitamin yang awak bagi tu memudahkan ayah membuang dan sangat melawas!. Perut pun jadi selesa. Kaki pun dh tak kebas duk lama dalam tandas".

           Ostematrix gantikan susu

Kepada yang sukar nak minum susu macam mak mertua saya, bolehlah gantikan dengan ostematrix.. hanya 4 caplet sebelum tidur, badan anda sudah dilengkapi dengan kalsium yang mencukupi, insyaallah.

Ok jumpa lagi di next entry

JULIYA  0192648694

Monday, 2 June 2014

Cara mudah mendapat rezki

Assalamualaikum..

Manisnya bila dapat brkongsi segala - galanya dengan yang tersayang..mak, ayah,suami, anak-anak, adik beradik @ pun rakan -rakan. Ada satu kepuasan bila kita kongsi apa yabg kita ada.

     Kongsi ilmu

Ilmu ni bila dikongsi akan jadi bertambah kukuh dalam diri kita dan berkembang biak..bukan nya ilmu akan hilang!. Jangan lah jadi kedekut ilmu!!. Apa yg kita tau kita kongsi kan kepada yang memerlukan. Sebagai seorang guru pemulihan khas, ilmu yang saya ada sangat perlu dikongsi bersama anak-anak didik, rakan - rakan guru dan juga ibu bapa.

Ibu bapa kebanyakannya kurang ilmu tentang permasalahan anak - anak lemah ini.. contohnya mcm mana nk tackle anak - anak di rumah supaya lebih fokus dan lebih minat kepada pelajaran.. perbincangan kerap dengan  ibu bapa merupakan satu jalan perkongsian ilmu yg saya dapat salurkn kepada ibu bapa.

       Kongsi rezeki

Perkara ni yang sering menjadi permasalahan kepada ramai orang. Bila cakap pasal rezeki semuanya terfokus kepada wang saja.

Sebenarnya rezki didatangkn kepada kita dalam pelbagai bentuk antaranya wang ringgit, kebahagiaan keluarga, sentiasa rasa senang hati, disayangi orang keliling dan sentiasa dipermudahkn dalam banyak hal. Ucaplah ALHAMDULILLAH jika kita tergolong dalam golongan orang di atas.

Pagi ni saya berkongsi rezki dengan ayah saya. ayah datang dan bertanya..
Ayah: ju, ayah sekarang selalu sakit pinggang hingga ke lutut. Vitamin apa ayah nk makan"? Hehe sekarang ni ayah selalu rujuk dengan saya bab-bab vitamin ni.

Saya: Ayah cuba je OSTEMATRIX.. ni adalah kalsium. Cuba dulu sebotol ni.

Ayah: Ni rm berapa??

Saya: saya present kt ayah.

Ayah: Tak boleh la macam tu, selalu sangat bagi vitamin free.

Saya: Ayah, buat masa ni rezki saya tak pernah kurang pun.. insyaallah luas lg rezki sy jika saya tak berkira dengan ayah. Ayah doakn je rezki saya makin murah.

Saya memang jarang memberi wang ringgit kepada mak dan ayah sebab saya tahu mereka selalu menolak. Jadi saya gantikan dengan yang lain.. sebagai contoh berikan pakaian baru untuk mak ayah, berikan vitamin untuk keperluan mereka, bawa mereka jalan - jalan. Itu pun dah buat mereka happy.

Jadi, macam - macam cara kita boleh buat untuk gembirakan hati orang yang kita sayang asalkan kita buang jauh - jauh sifat kedekut dan berkira. Jika kita mudah memberi, Allah juga lagi Maha Pemurah. Rasanya sangat manis bila kita dapat kongsi dan gembirakan orang yang tersayang.